ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

 

  • ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ « ΑΦΑΙΜΑΞΑΝ – ΒΟΥΛΙΑΞΑΝ » ΤΟ ΤΑΜΕΙΟ (ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΕ ΚΑΘΕ ΕΝΝΟΙΑ ΚΑΛΩΣ ΝΟΟΥΜΕΝΗΣ «ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ» ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΜΦΑΝΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ «ΑΔΙΚΗΜΕΝΟΙ» (Η ΑΧΑΡΙΣΤΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΓΚΛΗΜΑ).
  • ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΠΡΩΤΟΣΤΑΤΗΣΑΝ ΣΤΗ ΘΕΣΠΙΣΗ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ ΤΟΥ 1991 ΚΑΙ ΟΔΗΓΗΣΑΝ ΕΝΣΥΝΕΙΔΗΤΑ ΤΟ ΤΑΜΕΙΟ ΣΤΑ ΠΡΟΘΥΡΑ ΤΗΣ ΔΙΑΛΥΣΗΣ, ΑΣ ΕΙΝΑΙ ΣΕΜΝΟΙ ΚΑΙ ΤΑΠΕΙΝΟΙ, ΓΙΑΤΙ Ο ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΣ ΒΙΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΤΑΜΕΙΟ ΕΠΙΤΑΣΣΕΙ ΤΗΝ «ΚΟΣΜΙΟΤΗΤΑ» (ΑΝ ΟΧΙ ΤΗ ΣΙΓΗ).

Αθήνα, 04-07-2017

 

Συνάδελφοι,

Η σημερινή διοίκηση του ταμείου δεν πολιτεύεται με κραυγές και κινήσεις εντυπωσιασμού.

Είναι εκλεγμένη από τη συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων, διοικεί με σύνεση, λογική και υπευθυνότητα το ταμείο και απαντά με αδιάσειστα στοιχεία στην παραπληροφόρηση, στις λασπολογίες, στις συκοφαντίες και στις απειλές που δέχεται από μια μικρή μερίδα παλαιών συνταξιούχων. Έτσι λοιπόν, μέσα σ’ αυτό το πνεύμα, με τη σημερινή συνοπτική ενημέρωσή σας για τις τελευταίες εξελίξεις, απαντάμε με στοιχεία, σε όσα εντελώς ψευδή και άδικα μας καταμαρτυρούν και καταλογίζουν οι ανιστόρητες ηγεσίες διαφόρων συνταξιουχικών σωματείων και ελάχιστοι μεμονωμένοι συνταξιούχοι (κυρίως μέσω sites κλπ).

Και οι αλήθειες για την γενική κατάσταση και τις τελευταίες εξελίξεις στο ταμείο είναι εξαιρετικά απλές και δεν χρειάζονται ειδικές δεξιότητες για να γίνουν κατανοητές.

ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΛΟΙΠΟΝ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΑΛΗΘΕΙΕΣ

α) Ο σχεδιασμός και η λειτουργία ασφαλιστικού ταμείου χωρίς στήριξη σε σοβαρή αναλογιστική μελέτη ισοδυναμεί με χτίσιμο σπιτιού σε άμμο και μάλιστα σε έντονα σεισμογόνο περιοχή.

  • Έτσι δυστυχώς οικοδομήθηκε το ΤΑΠΙΛΤ-ΑΤ αρχικά το 1979 και μεταγενέστερα με το καταστροφικό για την πορεία του καταστατικό του 1991 που υπέσχετο ηγεμονικές συντάξεις σε συναδέλφους που είχαν ακόμα κι ένα μήνα συνολικό χρόνο ασφάλισης στο ταμείο και ξαφνικά, με εξοργιστικού χαρακτήρα ρυθμίσεις (πενιχρές εξαγορές κ.λπ.) τελικά έπαιρναν σύνταξη 35ετίας, το ανώτατο ύψος της οποίας έφθανε το 45% της κύριας σύνταξης του ΤΑΠΙΛΤ (με τα σημερινά δεδομένα 990,77 ευρώ!!!)

  1ο ενδιάμεσο συμπέρασμα

       Η πορεία του ΤΑΠΙΛΤΑΤ προς τη «μιζέρια» των παροχών (αν όχι τη διάλυση) ήτο προδιαγεγραμμένη, αφού οι «ιδρυτές» και οι μετέπειτα πρωτοστάτες του ασφαλιστικού εκτρώματος του 1991, στην ουσία κορόιδεψαν όλους τους σε μεταγενέστερο χρόνο ασφαλισθέντες και διασφάλισαν για τους εαυτούς τους προκλητικές χαριστικές παροχές (βοηθήματα) σε βάρος όλων των ασφαλισμένων της νεότερης γενιάς.

β) Ας υπενθυμίσουμε εδώ ότι, η πολιτική των τραπεζών να μην εγγράφουν από το 2000 καινούργια μέλη στο ταμείο, οι αθρόες συγχωνεύσεις των Τραπεζών, τα αθρόα προγράμματα εθελούσιας εξόδου και τελικά ο ΤΑΠΙΛΤΑΤοκτόνος Ν. 3371/2005, επιδείνωσαν δραματικά τις όποιες προοπτικές βιωσιμότητας του ταμείου.

               2ο ενδιάμεσο συμπέρασμα

Το κράτος, αντί να προστατεύσει την ομαλή λειτουργία του ταμείου, το στραγγάλισε ασφαλιστικά, αφού με τα μέτρα που πήρε (ή δεν πήρε) το οδήγησε σε ασφαλιστική ασφυξία.

γ) Πλέον των ανωτέρω το κράτος στραγγάλισε και οικονομικά το ταμείο. Αρκεί εδώ να υπενθυμίσουμε απλά ότι α) το ταμείο υπέστη το 2012 ζημιά 100.000.000 ευρώ περίπου από τα ΟΕΔ (εξαιτίας της γνωστής εφαρμογής του PSI) στα οποία είχε επενδύσει όπως όριζε το παλιό καταστατικό και β) επίσης ζημιώθηκε σημαντικά το ταμείο εξαιτίας της οικονομική κρίσης και των μνημονίων που βιώνουμε εδώ και 10 περίπου χρόνια (π.χ. απώλεια πόρων είτε λόγω κατάρρευσης των τιμών των τραπεζικών μετοχών, είτε λόγω υποχρεωτικής αναδιάρθρωσης Α/Κ είτε λόγω υπερφορολόγησης τόκων κ.λπ.).

              3ο ενδιάμεσο συμπέρασμα

Το Κράτος  καίτοι ήταν συνταγματικά υποχρεωμένο να προστατεύει το ασφαλιστικό μας κεφάλαιο όχι μόνο δεν έπραξε το καθήκον του αλλά αντίθετα μας ζημίωσε οικονομικά, πολλαπλά και σημαντικά.

δ) ΟΙ «ΑΜΕΙΛΙΚΤΟΙ – ΑΔΙΑΜΦΙΣΒΗΤΗΤΟΙ» ΑΡΙΘΜΟΙ ΚΑΙ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΠΟΥ ΕΛΗΦΘΗΣΑΝ ΣΟΒΑΡΟΤΑΤΑ ΥΠΟΨΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΘΕΙΣΕΣ ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΟ ΤΑΜΕΙΟ 

(α)  Η στρεβλή λειτουργία του ταμείου το οδηγούσε μαθηματικά σε αδυναμία καταβολής συντάξεων από το έτος 2020 και υπό την προϋπόθεση ότι μέχρι τότε δεν θα μεσολαβούσαν έκτακτα γεγονότα.

(β)   Τα αποτελέσματα της διαχρονικά στρεβλής και άδικης για τη νεότερη γενιά ασφαλισμένων λειτουργίας του ταμείου ήσαν τα εξής:

i) Την 30-06-2017, 4.000 περίπου συνταξιούχοι πήραν, με τις ονομαστικές μηνιαίες συντάξεις τους, από 1 φορά τουλάχιστο και μέχρι 250 φορές τις ονομαστικές τους εισφορές και εξαγορές! Οι εν λόγω συνταξιούχοι έδωσαν συνολικές ονομαστικές εισφορές και εξαγορές ύψους 72.000.000 ευρώ και είχαν πάρει πίσω συνολικές ονομαστικές συντάξεις ύψους 320.000.000 ευρώ (δηλ. κατά μέσο όρο κατά 4,45 φορές ο καθένας τους).

ii) Από την άλλη πλευρά 4.300 ενεργοί ασφαλισμένοι και πρόσφατα αποχωρήσαντες πλέον 2.600 περίπου αποχωρησάντων και μη αναλαβόντων τις ασφαλιστικές τους εισφορές, έχουν καταβάλει συνολικές ονομαστικές εισφορές και εξαγορές ύψους 210.000.000 ευρώ περίπου (δηλ. 4πλάσιες περίπου των ως άνω ευνοημένων συνταξιούχων») και βέβαια με το παλιό καταστατικό η συντριπτική πλειοψηφία αυτών (άνω του 85% ) δεν θα έπαιρναν σαν αντιπαροχή ούτε το αντίτιμο ενός καφέ, ενώ με το νέο καταστατικό και τη διασφάλιση τη βιωσιμότητας του ταμείου για επιπλέον 25 έτη θ’ απολαύσουν και αυτοί κάποιες παροχές, προφανώς πολύ υποδεέστερες των ως άνω παλιών συνταξιούχων.

iii) Επίσης 2.300 πρόσφατοι συνταξιούχοι που έχουν καταβάλει συνολικές ονομαστικές εισφορές-εξαγορές ύψους 95.000.000 ευρώ περίπου και την 30-06-2017 είχαν λάβει πίσω συνολικές ονομαστικές συντάξεις ύψους 32.000.000 περίπου με το παλιό μεν καταστατικό θα έπαυε οριστικά η καταβολή της σύνταξής τους σε 3 χρόνια (στην καλύτερη γι’ αυτούς εκδοχή) ενώ με το νέο καταστατικό διασφαλίστηκε η συνέχιση καταβολής της σύνταξής τους για 25 περίπου χρόνια ακόμα.

           4ο ενδιάμεσο συμπέρασμα

  • Με το παλιό καταστατικό η κατάρρευση –διάλυση του ταμείου θα ήτο σύντομη (3 χρόνια ζωής στην καλύτερη εκδοχή) ενώ με το νέο καταστατικό διασφαλίζεται η δυνατότητα στο ταμείο να χορηγεί αδιάκοπα τις συντάξεις επί 25 χρόνια περίπου επιπλέον, γεγονός που δημιουργεί βάσιμες προσδοκίες και στους νεότερους ασφαλισμένους ότι κι αυτοί «κάτι» θα πάρουν πίσω ως αντιπαροχή, για τις πολλαπλάσιες εισφορές τους και τους πολλαπλάσιους χρόνους ασφάλισης, (σε σχέση με τους παλιούς συνταξιούχους), σίγουρα πάντως κατά πολύ υποδεέστερες των όσων πραγματικά τους αναλογούν!!!

 Τα ως άνω στοιχεία είναι αδιαμφισβήτητα (και όχι μπακαλίστικες υποθέσεις και υπολογισμοί του ποδαριού) γιατί στηρίζονται αφενός στα άρτια αρχεία του ταμείου και αφετέρου σ’ όλες τις πρόσφατες επίσημες αναλογιστικές μελέτες.

ε) ΠΡΩΤΑΡΧΙΚΟ ΚΑΘΗΚΟΝ ΤΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΣΥΜΜΕΤΡΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ Σ’ ΟΛΑ ΤΑ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ ΑΣΦΑΛΙΣΘΕΝΤΑ Σ’ ΑΥΤΟ ΠΡΟΣΩΠΑ

  • Το ταμείο δεν συστήθηκε για να ανταμείβει αδιάλειπτα και πλουσιοπάροχα (και προκλητικά άδικα) την ομάδα των παλιότερων συνταξιούχων που ανέλαβαν τις εισφορές τους κατά μέσο όρο 4,45 φορές ο καθένας. Έχει σαφή υποχρέωση να διασφαλίσει «σύμμετρες» ασφαλιστικές παροχές και στις νεότερες γενιές των συνταξιούχων του. Με βάση την τρέχουσα περιουσία του ταμείου είναι δυνατή η διασφάλιση μόνο μικρού μέρους των σύμμετρων ασφαλιστικών παροχών για τους εν λόγω συνταξιούχους που είναι αδύνατο ν’ αναλάβουν τις εισφορές τους έστω και κατά ½ αυτών.
  • Και πάλι όμως η υπερευνοημένη, από τη μέχρι τώρα λειτουργία του ταμείου, παλιότερη γενιά συνταξιούχων (που στον τύπο και στην ουσία και στη πράξη αισθάνθηκε πλουσιοπάροχη την ασφαλιστική αλληλεγγύη των ενεργών ασφαλισμένων), αρνείται να υποστεί την οποιαδήποτε θυσία, γκρινιάζει, απειλεί και καταριέται τη διοίκηση του ταμείου και τις διοικήσεις των συνδικαλιστικών οργανώσεων για την αδικία που τους επιφύλαξαν. Οποία αχαριστία!!!

 στ) ΑΝΟΙΧΤΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΤΩΝ ΗΓΕΣΙΩΝ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΩΝ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΠΟΥ ΘΕΩΡΟΥΝ ΟΤΙ ΑΔΙΚΟΥΝΤΑΙ, ΓΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ, ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΗΣ ΜΑΚΡΟΠΡΟΘΕΣΜΗΣ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΡΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΓΕΝΙΕΣ ΤΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΩΝ ΤΟΥ

  • Προσκαλούνται ανοιχτά και δημόσια οι ηγεσίες των συνταξιούχων που θεωρούν ότι αδικούνται να υποβάλουν άμεσα και γραπτά εναλλακτικές προτάσεις, για τη διασφάλιση της μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας του ταμείου και σύμμετρων ασφαλιστικών δικαιωμάτων για όλες τις γενιές των ασφαλισμένων του.
  • Η σημερινή διοίκηση του ταμείου δεσμεύεται να τις δημοσιοποιήσει πλήρως, να τις διερευνήσει αναλογιστικά-οικονομοτεχνικά και να τις αξιοποιήσει, εφόσον βέβαια είναι πρακτικά υλοποιήσιμες. Ελπίζουμε, αναμένουμε και ευελπιστούμε, αυτή την φορά οι προτάσεις να είναι προτάσεις πραγματικές, που να λύνουν προβλήματα και να βελτιώνουν καταστάσεις και όχι τύπου ντουφεκιάς, για την τιμή των όπλων, όπως τις προηγούμενες φορές. Ούτως ή άλλως, η τελική κρίση βγαίνει εκ του αποτελέσματος και είναι αυτό που μετράει.

ζ) Η ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗ ΕΠΙΚΛΗΣΗ ΤΗΣ «ΚΑΡΑΜΕΛΑΣ» ΤΗΣ «ΖΗΜΙΟΓΟΝΟΥ» ΕΠΕΝΔΥΣΗΣ ΤΩΝ 55,5 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ, ΩΣ ΔΗΘΕΝ ΑΙΤΙΑΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ ΔΕΝ ΠΕΙΘΕΙ ΚΑΝΕΝΑ

  • Η επένδυση είναι μακροπρόθεσμου χαρακτήρα (χρονικής διάρκειας άνω των 15 ετών). Η διοίκηση που την ενέκρινε είχε και έχει εδραία την πεποίθηση ότι τελικά θ’ αποβεί επωφελής για το ταμείο (και από καθαρά οικονομική σκοπιά). Η επένδυση εγκρίθηκε από τη Γενική Συνέλευση και μέχρι σήμερα δεν υφίσταται βέβαιη και οριστική ζημιά για το ταμείο.
  • Υπενθυμίζουμε εδώ πάντως ότι (α) καμία ηγεσία οποιουδήποτε συνταξιουχικού φορέα δεν διαμαρτυρήθηκε έστω και απλά για τη βέβαιη και οριστική ζημιά των 100.000.000 ευρώ που προκλήθηκε εξαιτίας της εφαρμογής του PSI ούτε και βέβαια άσκησε οποιοδήποτε ένδικο μέσο κατά του ελληνικού δημοσίου κ.λπ. (β) ουδεμία έστω και απλή διαμαρτυρία διατυπώθηκε για τις βέβαιες και οριστικές ζημιές δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ που έχουν προκληθεί στην περιουσία του ταμείου, διαχρονικά, λόγω «ατυχών επενδύσεων» επιτρεπόμενων από το παλιό καταστατικό ή μη (π.χ. επενδύσεων σε Α/Κ και δη μετοχικά, σε διάφορες μετοχές, σε ομόλογα τραπεζών που εξαϋλώθηκαν κ.λπ.). Όσοι συμμετείχαν και μάλιστα ενεργά στη λήψη αποφάσεων για παρόμοιες επενδύσεις ας μην διαρρηγνύουν τα ιμάτιά τους για την ως άνω επένδυση, το τελικό αποτέλεσμα μάλιστα της οποίας δεν είναι προσδιορίσιμο ακόμα.
  • Τονίζουμε και ξεκαθαρίζουμε ότι η πορεία της επένδυσης δεν επηρέασε ούτε κατ’ ελάχιστο τις καταβληθείσες ονομαστικές εισφορές και εξαγορές και τις ληφθείσες ονομαστικές συντάξεις, αφού μόνο και αποκλειστικά μέσω αυτών των στοιχείων διαμορφώθηκαν τελικά οι μειώσεις.

 

Συνάδελφοι,

 

      Η σημερινή διοίκηση έχει δύο βασικά εργαλεία, για τη χάραξη της πολιτικής και στρατηγικής του ταμείου.

      Το πρώτο είναι οι αναλογιστικές μελέτες. Από την πλέον πρόσφατη αναλογιστική μελέτη βιωσιμότητας προκύπτει ότι το εδώ σχολιαζόμενο μέτρο της πρόσφατης περικοπής των συνταξιοδοτικών παροχών ορισμένης κατηγορίας συνταξιούχων μειώνει τις ετήσιες συνταξιοδοτικές παροχές του ταμείου κατά 2.500.000 περίπου και επιμηκύνει σημαντικά την μακροχρόνια βιωσιμότητα του, ενώ μειώνει δραστικά και το μακροχρόνιο αναλογιστικό έλλειμμά του.

     Το δεύτερο είναι το καταστατικό μας, το οποίο πρέπει να γίνεται σεβαστό πάντοτε. Το μέτρο έχει καταστατική ισχύ. Υπενθυμίζουμε ότι το μέτρο αυτό θεσπίστηκε με νόμιμη απόφαση της Γενικής Συνέλευσης της 26-06-2016 που εγκρίθηκε και επικυρώθηκε δικαστικά με την υπ’ αριθ. 341/2016 Διάταξη του κ. Ειρηνοδίκου Αθηνών.

 

Υπηρετούμε την

αλήθεια,  την διαφάνεια και την ασφαλιστική

δικαιοσύνη που επιτέλους απονέμεται, στο

μεγαλύτερο δυνατό βαθμό.

 

 

 

 

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς,

ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Αποδείξεις Βοηθήματος

Δελτίο Απογραφής Εν Ενεργεία

Καρτέλα Εισφορών Εν Ενεργεία

Φορολογικές Βεβαιώσεις

Φωτογραφίες