ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ

Εισαγωγή. Η παρούσα ενημέρωση σας αφορά, εφόσον χρησιμοποιείτε τις υπηρεσίες της Τηλεφωνικής Γραμμής, προκειμένου να λάβετε τηλεφωνικά πληροφορίες ή να εξυπηρετηθείτε ειδικότερα για ζητήματα αρμοδιότητας του ΤΑΠΙΛΤΑΤ: εφεξής ως «Φορέας»).

Η παρούσα ενημέρωση έχει ως σκοπό να σας ενημερώσει  ως χρήστες της Γραμμής (εφεξής: καλούντες ή/και υποκείμενα των δεδομένων) σχετικά με την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων όταν χρησιμοποιείτε Γραμμή, σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό και κανονιστικό πλαίσιο προστασίας προσωπικών δεδομένων και ιδίως τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (ΕΕ) 2016/679 (εφεξής «ΓΚΠΔ»), τον ν.4624/2019, καθώς και τον ν.3417/2006.

 
1.   Ποιος επεξεργάζεται τα δεδομένα μου κατά τη χρήση της τηλεφωνικής γραμμής;

Η Γραμμή λειτουργεί υπό την πλήρη εποπτεία του ΤΑΠΙΛΤΑΤ το οποίο ενεργεί ως Υπεύθυνος Επεξεργασίας και στο οποίο απευθύνεστε για την εξυπηρέτησή σας. Ο Υπεύθυνος επεξεργασίας καθορίζει τον σκοπό και τα μέσα της επεξεργασίας των προσωπικών σας δεδομένων. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι για την άσκηση των δικαιωμάτων σας σε σχέση με τα προσωπικά σας δεδομένα σύμφωνα με τον ΓΚΠΔ, καθώς και για οποιοδήποτε ζήτημα αφορά την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων, πρέπει να επικοινωνήσετε με τον Φορέα, δηλαδή το ΤΑΠΙΛΤΑΤ, στον οποίο απευθυνθήκατε κατά τη χρήση της Γραμμής.

1.1. Ποια δεδομένα μου συλλέγονται κατά τη χρήση της τηλεφωνικής γραμμής;

Όταν χρησιμοποιείτε τη Γραμμή, και προκειμένου το τηλεφωνικό κέντρο να σας εξυπηρετήσει με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο, συλλέγονται και καταχωρίζονται κάποιες προσωπικές σας πληροφορίες από τον Φορέα, ανάλογα με τη φύση του αιτήματός σας (γενική ή προσωποποιημένη πληροφόρηση, ενημέρωση για την πορεία αιτήματος, ραντεβού, παράπονο, καταγγελία).

Κατά κανόνα, όταν καλείτε στη Γραμμή για να λάβετε γενική πληροφόρηση πάνω σε ασφαλιστικά θέματα, καταχωρίζονται κατά τρόπο αυτοματοποιημένο μόνον τα μεταδεδομένα της κλήσης σας, δηλαδή η ώρα και η διάρκειά της, κατηγορία αιτήματος, ο αριθμός τηλεφώνου σας. Εάν καλείτε προκειμένου να λάβετε προσωποποιημένη (ραντεβού κλπ.) καταχωρίζονται επίσης από το εξουσιοδοτημένο προς τούτο προσωπικό εξυπηρέτησης τα απολύτως απαραίτητα προσωπικά σας δεδομένα ανάλογα με τη φύση του αιτήματός σας (π.χ. ονοματεπώνυμο, τηλέφωνο, e-mail τόπος διαμονής). Εάν καλείτε προκειμένου να λάβετε προσωποποιημένη πληροφόρηση για θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος ή παροχής καταχωρίζονται από το εξουσιοδοτημένο προσωπικό τα απολύτως αναγκαία προσωπικά σας δεδομένα (ονοματεπώνυμο, τηλέφωνο, e-mail τόπος διαμονής ΑΦΜ, ΑΜΚΑ, A.Μ ΤΑΠΙΛΤΑΤ, τράπεζα προέλευσης, στοιχεία του αιτήματός σας).

Σε περιπτώσεις που αιτείστε να λάβετε (γενική ή προσωποποιημένη) αναφορικά με τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος ή παροχής, σας ενημερώνουμε ότι τμήμα των κλήσεων σας σας θα καταγραφεί. Σχετική ενημέρωση ως προς τη δυνατότητα να συγκατατεθείτε ή μη στην καταγραφή των κλήσεων θα λάβετε κατόπιν ηχογραφημένης ειδοποίησης πριν από την έναρξη της τηλεφωνικής συνδιάλεξης με τον αρμόδιο υπάλληλο τηλεφωνικής εξυπηρέτησης του φορέα με τον οποίο επικοινωνείτε.

Σημειώνεται ότι καταγράφεται τμήμα μόνο των εισερχόμενων κλήσεων κατά τα αναλυτικά αναφερόμενα ανωτέρω και στον κάτωθι Πίνακα. Κατ’ εξαίρεση δύναται να καταγράφεται και τμήμα των εξερχόμενων κλήσεων εφόσον προκύπτει ανάγκη επιβεβαίωσης ή συμπλήρωσης πρόδηλα εσφαλμένων ή ελλειπόντων στοιχείων. Οι κλήσεις αυτές διενεργούνται μόνο από τους συνεργάτες που έχουν καταχωρήσει τηλεφωνικά την προηγούμενη κλήση σας, από την οποία προκύπτει ανάγκη επιβεβαίωσης, κατά τα ανωτέρω. Εφόσον ενημερωθείτε και επιλέξετε να ηχογραφηθείτε στις συγκεκριμένες κλήσεις, δίνετε ελεύθερα και ρητά τη συγκατάθεσή σας. Οι συγκεκριμένες ηχογραφήσεις τηρούνται για χρονικό διάστημα ενός έτους.

 

2.   Ειδικότερη ενημέρωση για την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων.

2.1. Αναφορικά με τα προσωπικά δεδομένα που τυχόν συλλέγονται και υπόκεινται σε επεξεργασία κατά την χρήση της Γραμμής

Υποκείμενα των δεδομένων   

Χρήστες τηλεφωνικής γραμμής

Σκοπός

Γενική Πληροφόρηση ή ειδική εξατομικευμένη πληροφόρηση

Νομική Βάση

Ως προς τα απλά δεδομένα η επεξεργασία είναι απαραίτητη για την εκπλήρωση καθήκοντος που εκτελείται προς το δημόσιο συμφέρον ή κατά την άσκηση δημόσιας εξουσίας που έχει ανατεθεί στον υπεύθυνο επεξεργασίας (άρθρο 6.1 (ε) του ΓΚΠΔ σε συνδυασμό με το Ν. 4624/2019).

Περαιτέρω, η  επεξεργασία είναι απαραίτητη για την εκπλήρωση καταστατικής υποχρέωσης του υπευθύνου επεξεργασίας (ενημέρωση ασφαλισμένων για όλα τα ζητήματα  που άπτονται της εξυπηρέτησης των σχετικών με την κοινωνική ασφάλιση συμφερόντων και δικαιωμάτων τους.

Ως προς τις ειδικές κατηγορίες δεδομένων, η νομιμότητα της επεξεργασίας τους βασίζεται κατ’ αρχήν στην λειτουργία και διαχείριση της Γραμμής εκ μέρους μας βάσει του (άρθρο 9.2 (β) του ΓΚΠΔ και του Νόμου περί προστασίας προσωπικών δεδομένων 4624/2019, δηλ. επεξεργασία είναι απαραίτητη για την εκτέλεση των υποχρεώσεων και την άσκηση συγκεκριμένων δικαιωμάτων του υπευθύνου επεξεργασίας ή του υποκειμένου των δεδομένων στον τομέα της κοινωνικής ασφάλισης και κοινωνικής προστασίας,).

Εφόσον προκύψει εξαιτίας ή από την επικοινωνία ότι αναμένεται η κίνηση διοικητικής ή δικαστικής διαδικασίας εναντίον του Φορέα που αμφισβητούν το περιεχόμενο της συνομιλίας, τα απλά δεδομένα ή δεδομένα ειδικών κατηγοριών που κατεγράφησαν και αφορούν την κρινόμενη υπόθεση, υποβάλλονται σε επεξεργασία με τη νομική βάση του άρθρου 6 περ. (στ) και  9.2 (στ) του ΓΚΠΔ και του Νόμου περί προστασίας προσωπικών δεδομένων 4624/2019, κρίνονται, δηλαδή, απαραίτητα για την θεμελίωση, άσκηση ή υποστήριξη νομικών αξιώσεων.

Πηγή

Από τον ίδιο τον καλούντα ή από εξουσιοδοτημένο τρίτο με εξαίρεση τα μεταδεδομένα που συλλέγονται αυτόματα από την εκτελούσα την επεξεργασία εταιρεία εξυπηρέτησης κλήσεων.

Είδος Δεδομένων

Σε περίπτωση γενικής πληροφόρησης πάνω σε ασφαλιστικά θέματα, καταχωρίζονται κατά τρόπο αυτοματοποιημένο μόνον τα μεταδεδομένα της κλήσης σας, δηλαδή η ώρα και η διάρκειά της, κατηγορία αιτήματος, ο αριθμός τηλεφώνου σας και η επιλογή θεματολογίας εξυπηρέτησης. Εάν καλείτε Προκειμένου να λάβετε προσωποποιημένη (ραντεβού κλπ.) καταχωρίζονται επίσης από το εξουσιοδοτημένο προς τούτοπροσωπικό εξυπηρέτησης τα απολύτως απαραίτητα προσωπικά σας δεδομένα ανάλογα με τη φύσητου αιτήματός σας (π.χ. ονοματεπώνυμο, τηλέφωνο, e-mail τόπος διαμονής).

Εάν καλείτε προκειμένου να λάβετε προσωποποιημένη πληροφόρηση για θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος ή παροχής καταχωρίζονται από εξουσιοδοτημένο προσωπικό τα απολύτως αναγκαία προσωπικά σας δεδομένα (ονοματεπώνυμο, τηλέφωνο, e-mail τόπος διαμονής ΑΦΜ, ΑΜΚΑ, A.Μ, τράπεζα προέλευσης, στοιχεία του αιτήματός σας).

 Αποδέκτες

Εταιρεία εξυπηρέτησης κλήσεων Cosmote μόνο για τη συλλογς μεταδεδομένων (δηλαδή η ώρα και η διάρκειά της, κατηγορία αιτήματος, ο αριθμός τηλεφώνου σας).

Διάρκεια Τήρησης

Τα ηχητικά αρχεία θα τηρούνται για ένα (1) έτος μετά το πέρας της κλήσης και με την πάροδο του εν λόγω διαστήματος θα διαγράφονται οριστικά και με ασφάλεια, εκτός εάν συντρέχει λόγος περαιτέρω διατήρησής τους σύμφωνα με την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία.

 

2.2. Πρόσθετες πληροφορίες για τις διαβιβάσεις, τους αποδέκτες των δεδομένων και το είδος τους

Τα δεδομένα των πολιτών που καλούν στη Γραμμή δεν διαβιβάζονται σε χώρες εκτός του ΕΟΧ.

Τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα που συλλέγονται είναι οι ηχογραφημένες συνομιλίες σας με τον Φορέα.

Πρόσβαση στα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα έχουν μόνο ειδικά εξουσιοδοτημένοι υπάλληλοι του Φορέα οι οποίοι έχουν δέσμευση εμπιστευτικότητας και εξειδίκευση για τη διατήρηση και τον χειρισμό των ασφαλιστικών σας θεμάτων σύμφωνα με τις προϋποθέσεις που θέτει ο Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων (Γ.Κ.Π.Δ./Ε.Ε. 679/2016).

 

2.3. Ποια είναι τα δικαιώματά μου και πώς μπορώ να τα ασκήσω ή να επικοινωνήσω με τους φορείς για ζητήματα προσωπικών δεδομένων;

Όσον αφορά στην επεξεργασία των δεδομένων σας, έχετε τα ακόλουθα δικαιώματα σύμφωνα με τον ΓΚΠΔ:

Το δικαίωμα πρόσβασης στα δεδομένα σας, δηλαδή να υποβάλετε αίτημα για να ενημερωθείτε εάν ένας φορέας επεξεργάζεται δεδομένα και, αν ναι ποια είναι αυτά, και κάποιες ακόμα πληροφορίες, όπως π.χ. ο σκοπός επεξεργασίας, οι αποδέκτες κ.ά., καθώς και για να λάβετε αντίγραφο των δεδομένων σας και της καταγεγραμμένης συνομιλίας που σας αφορά.

Το δικαίωμα διόρθωσης των δεδομένων σας, δηλαδή να ζητήσετε τη διόρθωση ή και τη συμπλήρωση των στοιχείων σας.

Το δικαίωμα διαγραφής των δεδομένων σας, δηλαδή να ζητήσετε τη διαγραφή των δεδομένων σας, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις που ορίζει ο ΓΚΠΔ.

Το δικαίωμα περιορισμού της επεξεργασίας, δηλαδή να εξασφαλίζετε, υπό προϋποθέσεις, τον περιορισμό της επεξεργασίας των δεδομένων σας.

To δικαίωμα εναντίωσης στην επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων, δηλαδή μπορείτε να αντιταχθείτε ανά πάσα στιγμή και για λόγους που σχετίζονται με την ιδιαίτερη κατάστασή σας, στην επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων, εκτός εάν ο εκάστοτε φορέας-Υπεύθυνος Επεξεργασίας καταδείξει επιτακτικούς και νόμιμους λόγους για την επεξεργασία, οι οποίοι υπερισχύουν των συμφερόντων, των δικαιωμάτων και των ελευθεριών σας ή για τη θεμελίωση, άσκηση ή υποστήριξη νομικών αξιώσεων.

Το δικαίωμα φορητότητας των δεδομένων σας σε εσάς ή σε τρίτο μέρος, εφόσον συντρέχουν οι ειδικότερες περιστάσεις που ορίζονται στη νομοθεσία περί προσωπικών δεδομένων.

Σε σχέση με τον τρόπο άσκησης του δικαιώματος πρόσβασης σε αρχεία καταγραφής κλήσεων, παρακαλούμε όπως αναφέρετε αν είναι δυνατόν την ημερομηνία της κλήσης για την οποία ενδιαφέρεστε, καθώς και τον αριθμό από τον οποίο μας καλέσατε ή σας καλέσαμε, ώστε να μπορέσουμε να την εντοπίσουμε.

Μπορείτε να απευθύνετε το αίτημά σας με ηλεκτρονικό μήνυμα στις παρακάτω διευθύνσεις του Φορέα ΤΑΠΙΛΤ-ΑΤ Ευπόλιδος 8 Αθήνα 10551, Τηλέφωνο 2103240791, Fax 2103248004,  website http://www.tapiltat.gr ή/και στον Υπεύθυνο Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Ο Φορέας θα προσπαθήσει να σας απαντήσει εντός τριάντα (30) ημερών από την λήψη του αιτήματός σας. Στην περίπτωση που το αίτημά σας είναι πολύπλοκο, θα ενημερωθείτε εντός του ως άνω χρονικού διαστήματος για τυχόν παράταση της προθεσμίας απάντησής μας μέχρι δύο (2) επιπλέον μήνες, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις της ισχύουσας νομοθεσίας περί προστασίας προσωπικών δεδομένων.

Εάν η απάντηση που λαμβάνετε δεν σας ικανοποιεί ή/και θεωρείτε ότι παραβιάζονται τα δικαιώματα και οι ελευθερίες σας αναφορικά με την επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων σας, έχετε το δικαίωμα υποβολής καταγγελίας στην αρμόδια εποπτική αρχή (Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων | Κηφισίας 1-3 | Τ.Κ. 115 23 | Αθήνα | τηλ. +30 210 6475600 |email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.).